Jumaat, 11 Mac 2011

You Follow Me , I Follow You Back


Salam Sejahtera Semua,

Hari ni aku nak meluahkan perasaan sikit maklumlah hari jumaat yang mulia ini aku nak bagilah khutbah jumaat , sebelum sembahyang jumaat bermula pada petang ni so pagi-pagi aku nak siapkan teks ucapan .

Pagi ni aku nak bercerita pasal follower, aku percaya rata-rata blogger kalau boleh semuanya nak follower yang ramai yang mengikuti blog masing-masing, makin ramai follower maka makin glamorlah blog tu dan dalam masa yang sama mungkin makin banyak rating dan duit yang masyuk .

Masalahnya setengah-setengah blogger lah kita dah jadi follower dia orang tetapi amat kedekut atau senang cakap amat ego untuk membalas menjadi follower balik. Dia nak kita menyokong blog dia tapi dalam masa yang sama tak mau menyokong blog orang lain.

Kita harus menyedari konsep blogging adalah ziarah menziarahi antara satu sama lain, tolong menolong menyokong sesama blogger bukan dengan menjatuhkan blogger yang lain. Amat sedih kepada blogger baru yang masih baru bertatih dan belajar menaikkan ratin blog mereka sedangkan blogger yang dah popular buat-buat tak endah pada mereka.

Pada semua blogger baru saya akan terus menyokong anda menjadi follower yang sentiasa memberi semangat dan peransang yang dah popular dan tak berhasrat menjadi follower orang lain biarlah mereka terjun dengan labu-labunya.

4 ulasan:

  1. betul betul betul...sy sokong...:)

    BalasPadam
  2. eira stju sgt2..lgsung xpndang blogger baru ni..dyorg pon asenye prnah jd blogger baru p lgsung lupe prsaan cmne jd blogger y bru nk b'tatih nii..

    BalasPadam
  3. sy temui Ainul dari mangga ads....
    mekasih...:))

    p/s: sy setuju ngan kenyataan ainul....
    org lean beriya2 mtak kita ikut blog iye...kite pnye hampeh...langsung x layan...

    BalasPadam
  4. wah..tol tue. :D
    so sama2 la kite sokong menyokong..

    BalasPadam