Rabu, 23 Februari 2011

Anda Tak Akan Kaya Dengan Sekadar Klik Iklan

ni adalah salah satu daripada program skim cepat kaya yang makin hangit hangat sekarang ini. Berlambak iklan diorang kat Berita Harian. Mereka sanggup melaburkan RM150 seminggu semata mata untuk menarik orang baru untuk menjadi mangsa mereka.

Malah testimoni juga telah direka malah bukti pendapatan daripada testimoni telah dicilok daripada laman web seorang ahli forum WangCyber. Saya tengok memang sama. Sah ia telah dikutip untuk menguatkan testimoni skim cepat kaya ini.

Boleh ke klik iklan jadi jutawan? Merapu betul. Takde sape pengiklan yang sanggup bayar untuk klik iklan mereka. Kalo dalam Google Adsense, dah lama kena ban sebab klik sendiri atau mengalakkan klik pada iklan. Ini adalah kerana setiap klik dibayar pengiklan.

Target atau sasaran utama pengiklan adalah sales atau jualan. Jika pelawat hanya sekadar klik iklan dan mereka terpaksa membayarnya. Ia adalah sesuatu yang merugikan mereka. Matlamat akhir adalah untuk membuat untung, jadi rugi pulak.

Jadi jutawan dengan klik iklan je memang takkan kaya apatah lagi jadi jutawan. Saya akui adalah progran pay per click kat dunia ni. Tetapi mereka membayar $0.001 bagi setiap klik. Rasanya anda menghabiskan masa 10 tahun baru dapat $1. Tu kira dah kaya dah tu. Jutawan dah kalo dalam rupiah. :P

Menurut laman web berkenaan, satu klik dibayar 10sen. Siapa yang akan bayar? Yang international? Bersepah scammer Paid Per Click. Kat dalam statistik memang nampak la. Bila nak bayar. Langsung takde. Begitu juga program Paid To Read Email atau PTR ni.

Taktik lain yang scammer gunakan ialah Paid To Surf. Kesimpulannya Paid Per Click, Paid To Read, Paid To Surf kebanyakannya adalah scam.

Elakkan daripada tertipu daripada program sedemikian. Jangan bazirkan masa dan tenaga anda. Masa itu emas. Bil internet & elektrik pun kena bayar. Bukannya makin kaya tetapi makin kayap.

Sumber Shamsuriyadi.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan