Sabtu, 29 Januari 2011

Bila Kepercayaan dikhianati..

Assalamualaikum..

Semoga kita bertambah semangat dan ceria2 selalu walaupun pelbagai cabaran dan dugaan mendatang.. Anggaplah cabaran dan dugaan itu sebagai pembakar semangat untuk kita lebih maju ke hadapan dan unggul bersama ISLAM..Bukan terus lemah dan lesu.. Rugi hidup kalau mcm tu..

Anyway.. bila kepercayaan kita dikhianati terasa perit dan amat menyakitkan hati.. kadang2 terasa ingin sekali marah kpd sesiapa saja yg mengkhianati kita.. Tetapi, bila mengenangkan diri ini hanyalah hambaNYA jua yg kerdil dan hina, tidak layak rasanya utk marah dan membenci..Siapalah kita untuk marah dan membenci?? Kita tidak tahu, kalau kita marah dan benci kpd orang lain sebenarnya ALLAH lebih marah dan benci kpd kita.. Nauzubillahi min zalik..

Jadi, biarlah org bagi kita racun..kita bagi madu..tapi jgn ditelan pula racun itu.. buang jauh2 ke dasar lautan supaya kita tidak terkena sedikit pun kesan dari racun tersebut..Hargailah hidup ini.. ALLAH pasti bersama kita dalam meneruskan perjuangan hidup yg tersisa ini..ALLAH is enough for us!! Syukur ALLAH beri kesempatan utk diri kita memperbaiki kelemahan diri. Jangan bermanja2 dgn kelemahan..dari kelemahan bianalah KEKUATAN!!

ALLAH pasti temukan yg terbaik utk kita jika kita terus bersabar dan bersyukur.. Sabar itu cantik..Fasbir..Sobran Jamila..:-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan